maanantai 12. elokuuta 2013

First school day in SHS

I SURVIVED!! Ekasta koulupäivästä selvitty hengissä, mutta suurin kiitos kuuluu kyllä emilylle!! Aamulla heräsin kuudelta, puin meikkasin ja söin banaanin ja seittemältä lähettiin ajamaan koululle. Koulu alko vasta kasilta mutta oltiin sovittu emilyn kans että nähdään puol kasi oppilaiden parkkipaikalla koska musta piti käydä ottaan kuva, hakeen ID-kortti ja lukkari. Koulussa on spirit week, jollon joka päivä jo on joku pukeutumisteema, tänään piti tulla pyjamassa kouluun. Se oli hassu nähä miten täällä kaikki oikeesti tulee, suomessa tulis varmaan yks prosentti. Ite aattelin, että se on ehkä viisainta ekana päivänä pukea normaalit vaatteet mutta huomenna jo pukeudun ku on surf-day eli surffaus/rantavaatteet päälle! 
koulu
Aamusin täällä on tosi kylmä ja toosi sumusta, hyvä ku eteen näkee! Puin päälle farkut ja hupparin (jonka ostin eilen, me tykätään molemmat shoppailla host äitin kans.....) joka kostautu sit myöhemmin... Oottelin emilyä jonku kaks min ennen ku se huristeli sen autolla pihaan ja lähettiin yhessä counselorille. En tiiä mikä se on suomeks?? Vähä niinku kanslia ehkä?
koulu1
Haettiin mun lukkari ja emily neuvo mut oikeelle luokalle. Ekana mulla oli teatteria isossa teatterisalissa, se näytti että meet tonne, kävelet vasemmalle ja siinä on isot punaset ovet ja niistä sisää. Tein työtä käskettyä mut ne ovet oli lukossa. Koitin muitaki mut kaikki oli lukossa. Kysyin varmaa neljältä ihmiseltä apua ja yks tyttö sit lähti viemää mua toisille oville. Neki oli lukossa eikä päästy mitenkään sisälle, etittiin opettaja eikä sekään tienny mitä tehä. Kellot soi, tunti alko ja mä olin ulkona, great!! Joku opettaja sitte osas neuvoa että ne on ruokalassa tänään eikä teatterilla, menin sitte sinne kesken kaiken ja tottakai jokanen tuijotti mua päästä varpaisiin ilmeellä O___O. "Hi, I am exchange student" pelasti tilanteen ja pääsin mukaan ja kaikki ymmärs. Tunti oli kiva, täytettiin lappuja itestä ja kerrottiin kaverille faktoja itestä. Ei kauheesti voitu tehä ku ei oltu teatterilla, mut silti oli ihan rentoa! koulu2
Sen jälkee mulla oli sitä art/design juttua, ja se oliki iha erilaista mitä luulin. Maanantai on "money" päivä, joten meillä oli jotain palkkalaskentaa... Siellä ei tehty mitään, opettaja puhu ja me kuunneltii. Tunnin jälkee menin counselorille ja vaihdoin ton tunnin kuoroon! Eli ei kokeita tiedossa 8)koulu4koulu5
Sen jälkeen mulla alko amerikan historia. Opettaja oli tosi mukava nuorehko mies, joka sano et se haluis asua suomessa. Koko päivän sain kuunnella kysymyksiä "where is finland??" ja "OMG SHE IS FROM FINLAND!!!!" ja sain paaaljon katseita. Siis mua tuijotettiin kokoajan. Yks tyttö sano ku se neuvo mua oikeelle luokalle ku olin eksyksissä että "you are pretty, you will be fine". Thanks, sehän tässä paljon auttaaki!! Anyway, tuolla tunnilla oli joku tietovisa, piti arvata A B tai C, ja tajusin sen vähän liian myöhään joten en tehnyt sitten mitään.... Hups :D koulu8koulu6koulu9Noi kirjat painaa oikeesti tonnin!! Onneks saan käyttää emilyn lokeroa/locker/kaappi/mikälie ettei tarvi raahata noita laukussa. Se koodiyhdistelmähomma menee silti vähä yli hilseen vieläki... Sit mulla ois ollu Espanjaa, mutta njah päätinpä sitte päästä kaikista lukuaineista eroon ja saaha mahd. helpon lukkarin niin käytiin vaihtamassa mulle se leadershippiin! Se on tosi kiva "aine", siellä on paljon oppilaita, opettaja mutta oppilaat vetää sitä tuntia. Siellä suunnitellaan koulun tapahtumia, kuten tanssiaisia, homecomingia, tätä spirit weekkiä ja muita juttuja mitä koulussa tapahtuu! Ja syyään jätskiä. Toi oli kyllä jotain ihme amerikkalaisten jätskisoosia, jossa on jäätelöä JA LIMSAA? Wtf....
koulu12koulu13koulu11
koulu10
Sen jälkeen alko lounas, joka kestää noin tunnin! Koulussa on kanttiini/ruokala josta saa ostettua jotain ruokaa koska seniorit on ainoita jotka saa poistua kampukselta(=voi mennä ulos syömään). Onneksi mun rotarytapaamiset on tiistaisin 12:00 joten mun pitää poistua sillon kampukselta, joten sain kortin joka oikeuttaa mut lähtemään sieltä, jeah! Hypättiin Paulin autoon (en tajua miks näillä kaikilla on lava-auto??? mitä ne tekee sillä lavalla???) ja lähettiin ostamaan burritot koska mä en ikinä niitä ollu ennen syöny. Syötiin autossa ja kuunneltiin musiikkia niin isolla että koko auto tärisi. koulu14koulu15koulu16koulu17koulu18
Lounaan jälkeen mulla oli englantia... Opettaja oli tosi limanen ja yli-innokas kysellessään suomesta ja esitteli mua niin mielissään koko luokalle. "JOS NÄETTE JULIAA NIIN MENKÄÄ JUTTELEMAAN!! HÄN ON ULKOMAALAINEN!!" Tunnin alkuun oli joku yhteinen tilaisuus auditoriossa joka koski kiusaamista ja koulusääntöjä. Siinä oli joku teksti "dont wear red and blue clothes" (ne on väkivalllan värit täällä) niin se sano sen "assistentille" että voitko selittää julialle mitä tuo tarkottaa. Olin sillee että kyllä mun englanti tuohon riittä että kyllä mää tajuan, mutta sitte ku päästiin luokkaan nii tää nakkaa mulle ton kirjan etee että lue eka kappale huomiseks ja vastaa näihin kysymyksiin. Sanoin että kai se tietää etten voi ymmärtää kaikkea mitä siinä kirjassa on koska siinä oli tosi hankalia sanoja niin se oli ihan että "really??" Äskenhän se vielä luuli etten tiiä mitä red and blue tarkottaa? Onneks mun edessäoleva tyttö selitti mulle mitä siinä ykköskappaleessa tapahtuu XD Ite en tajunnu puoliakaan...koulu19
koulu20
Viimesen tunnin vuoro joka on orkesteri! (muistin väärin, en ottanukkaa bändiä vaan orkesterin) Piano oli varattu joten minä soitan sitten viulua! Oon soittanu viulua muutamia vuosia sitten joten osaan kyllä alkeet ja varmaan soittaakki kuhan muistuu vaan mieleen ensin miten se tapahtuu... Siks tää tunti oliki mulle vähä turha helppo, ku tiiän kyllä jo etukäteen viulun kielet ja miten sitä pidellään, ja siks ei keretty vielä soittamaan ollenkaan. Mut sain sieltä(kin) kavereita ku kuulivat että oon suomesta. "WOW, AMAZING!!!" Yeah... Oon ku kävelevä kyltti jossa lukee TURISTI. 
koulu21koulu22
Siinä oli mun päivä ja jenkeissä mulla on tää sama päivä joka päivä viikossa ja joka viikko koulun loppuun asti. Eli koko vuosi täysin samaa kaavaa. Se ei haittaa, koska mulla on niin kivoja aineita että ei tää tunnu ees koululta! Läksyä ei tullu muutaku lukea se kappale 1, josta mulla on kolme sivua jäljellä. Sain tänään tosi paljon apua ja uusia ihmisiä, yks tyttö halus lähtä näyttää mulle mistä pääsen teatteriin, yks tyttö halus lähtä kesken tunnin mun mukaan hakemaan mulle historiankirja, se tyttö halus kertoa mulle mitä siinä kirjassa tapahtu, yks tyttö lähti ohjaamaan mut counselorille, yks tyttö halus saattaa mut musiikkiluokalle, yks tyttö anto lapun jossa on sen puh.nro ja nimi jos tarvin apua :) Erittäin onnistunu eka koulupäivä! koulu23
PS: Mä saan valmistua!!! Ja lähtä muiden senioreiden mukaan valmistumisretkelle Disneylandiin, so happy!!

23 kommenttia:

  1. Mua pelottaa jo nyt, vaikka eka koulupäivä onki syyskuun 4., että mitä jos en osaa mitää ja kukaa ei auta ym., mutta hyvä kuulla että edes jollain oli onnistunu eka koulupäivä!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en halua pelotella tai mitään mutta mä en ois selvinny hengissä jos en ois tuntenu tuolta aiemmin porukkaa, jotka näytti mulle kädestä pitäen mihin mennä... mutta amerikkalaiset on niin ystävällisiä että etköhän sää apua jostain saa :)

      Poista
  2. Ei vitsit oon kateellinen!

    VastaaPoista
  3. wouu kiva ku oot ottanu näitä kuvia näin paljon! :) ihana et sut otettiin siellä koulussakin hyvin vastaan

    VastaaPoista
  4. toi näyttää ihan unelmalta <3 Mikä kamera sulla muuten on, ja jos järkkäri ni mikä objektiivi siinä on? noi kuvat on niin upeita :O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on!! ja mullon canon eos 1100D mut naa on otertu iha iphonella :)

      Poista
  5. eikä kui söpöjä noi on XD miksei suomalaiset voi olla niinku jenkit??? just toi pyjama juttu, täällä _kukaan_ ei osallistuis siihen. tylsiä ihmisiä :(

    VastaaPoista
  6. Miten sä pystyt valmistumaan? Taisiis en tajua sitä hommaa nii pystytkö valaisemaan :-D

    VastaaPoista
  7. ja miten kysyit/selvisi/pääsit:D sama anonyymi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en tietenkään "valmistu" oikeesti high schoolista mut saan diplomin ja puen sen kaavun päälle ja heitän sen hatun ilmaan ja saan osallistua siihen seremoniaan :D tää koulu on niin huippu että haluaa antaa mulle mahollisimman paljon kokemuksia niin ei mun tarttenu ees kysyä vaan ne ite ehotti

      Poista
  8. Ihan älyttömän hyvänlaatusia kuvia! Onks sulla mikä iPhone? Sun koulu vaikuttaa tooooosi kivalta ja isolta:) varmasti mahtava vuosi edessä sulla! (:

    VastaaPoista
  9. Onko onnistunu läpänheitto??????

    VastaaPoista
  10. Mut sain sieltä(kin) kavereita ku kuulivat että oon suomesta. "WOW, AMAZING!!!" Yeah... Oon ku kävelevä kyltti jossa lukee TURISTI.

    XDDDD kiitti vitusti luin tätä tunnilla ja repesin ääneen tolle turistille..... oon niin nolis

    VastaaPoista
  11. Sillo ku pyysit sun opettajalta suosituskirjeen, niin millon toimitit sen rotareille ? :) tai minkä yhteydessä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niinku sanoin, en ikina antanu sita niille XD mut otin sen mukaan haastatteluun ja siella mun oli tarkotus se antaa!

      Poista