perjantai 30. toukokuuta 2014

Class of 2014

En tiiä mistä alottaa, eilinen päivä oli vaan jotain uskomatonta mitä täällä ihmiset on oottanu neljä vuotta, mää kylläkin vasta viime syksystä, mutta meillä onki ollu vähän eri lähtökohdat. Eilen tosiaan oli graduation eli valmistujaiset. Monille on varmaan leffoista tutut tuo kaapu ja se neliönmuotonen lakki, jotka täällä vedetään päälle, kävellään seremoniassa, kuunnellaan puheita, käydään yksitellen hakemassa todistus lavalta ja lopuksi kaikki heittää niiden lakit ilmaan. Mun ja mun vaihtareiden kohdalla se oli vähän erilainen; me käveltiin lavalle meiän lippujen kanssa, myöhemmin meidät "ulkomaalaiset opiskelijat" esiteltiin, pyydettiin lavalle, otettiin kuva rehtorin kanssa meiän lippujen kanssa ja annettiin isot aplodit. Koko vuoden kova työ palkittiin siinä hetkessä ku mulle kukka ja todistus ojennettiin käteen, ku ihmiset hurras mulle yleisössä ja kävelin pois lavalta. Se oli myös surullinen hetki meille kaikille, koska tuolta oon ne mun parhaat kaverit löytäny ja siellä ne parhaat muistot on syntyny. Kaikki lähtee omille teilleen yliopistoihin ja oon ollu vuoden niiden rinnalla näkemässä miten ne ahertaa niiden hakemusten kanssa ja suree ku ei päässy mihin halus mutta myös miten ne vuodattaa onnenkyyneliä ku ne pääsi just sinne yliopistoon mihin unelmoi, on Stanfordia ja Berkeleytä, just niinku elokuvissa. Tää päivä oli kuitenki enemmän ilonen ku surullinen ja keskityttiin juhlimaan omia saavutuksia ja onnistumisia. Nyt on sitten virallisesti kesäloma, kaks viikkoa aikaa lomailla täällä päässä ennen ku on aika lähteä suomea kohti. 
nimetönIMG_1821m
IMG_7961mIMG_7954mIMG_7953mIMG_7929mIMG_7934mIMG_7935mIMG_7943mIMG_7946mIMG_7949mIMG_7951mIMG_7958m

7 kommenttia:

  1. EKA KOMMA, SAANX AMERIKKALAISEN KEKSIN KU TUUT????

    VastaaPoista
  2. Ihan pakko sanoo et tapasin sun counsellorin (? Tai ainaki joka oli sun rotary clubista) niin tääl sydneyn international conferenssis! :D oli aika hauska tilanne ku se kysy et tunnenko sua ja aluks sanoin joo ja sit äkkiä perään " en tunnekkaa! Ku luen vaan sen blogia :D " haha, tuli vaan näistä sun valmistujais kuvista mieleen ku se näytti niitä sen puhelimesta mulle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. APUA vahan siisti!!! :D olikse mies??

      Poista
    2. Juu, vaalee, ehkä viikset (ja saatto olla myös silmälasit! En oikeen muista haha ). :D

      Poista
  3. Mitkä nuo nauhat on jotka joillakin on hartioilla? :-O Nuo valko/keltaset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kaikenlaisia kunniamainintoja fiksuille muksuille...

      Poista