lauantai 30. marraskuuta 2013

Thanksgiving

Meillä alko tiistaina tosiaan tää viispäivänen kiitospäivän loma. Tiistaina koulun jälkeen käytiin Emilyn kans kampaajalla värjäyttään tukat ja ostaan ben&jerrys purkit illaksi ja vaan maatiin peiton alla väsyneinä. Keskiviikkona Liza tuli hakemaan mua iltapäivästä ja vietettiin yhessä kiva päivä rannassa istuen ja iha vaa jutellen. Illalla Erich pyys mua niille kattoon leffaa ja ku sieltä pääsin kotiin niin oli jo keskiyö ja jäin vielä pariks tunniks koneelle jutteleen suomikavereiden kans, ku kerranki satutaan yhtäaikaa olemaan paikalla.  IMG_0923mIMG_0902mIMG_0928mIMG_0935mmun tukka sai vähä vaaleempaa sävyä!IMG_0941mSe kostautu sitten torstaiaamuna ku mut tultiin herättään yheksältä. Kiitospäivä alotettiin perinteisesti kattomalla telkkarista koko perheen voimin New Yorkissa järjestettävää älyttömän suurta paraatia. Sit valmistauduttiin, katettiin pöydät valmiiks ja otettiin ekat vieraat vastaan. Tänävuonna thanksgiving dinner järjestettiin meillä ja taloon änkäyty host äidin koko suku, ja sillä on tosiaan kaheksan sisarusta. Syötiin hyvää ruokaa, joka oli se pääasia ja kuhan hengailtiin vieraiden kans koko päivä! Se tuntu vähän ku joululta, tosi iso juttu näille ja sitä ootettiin niin kauan. Ruoka oli hyvää ja kaikinpuolin onnistunu mun elämäni ensimmäinen thanksgiving :)
IMG_0956mIMG_0957mIMG_0960mIMG_0968mIMG_0974mIMG_0984mIMG_0997mIMG_1004mIMG_1007mPerjantaiaamunaKIN piti herätä taas aikasin, mutta onneksi syy oli mieluinen! Lähettiin siis heti aamutuimaan ajamaan kohti San Franciscoa, joka on onneksi vaan alle kahen tunnin ajomatkan päässä. Tarvin suurkaupungin vilinää tasasin väliajoin, ja New Yorkin reissusta alko oleen jo melkein 4kk joten tää tuli hyvään saumaan! Meillä oli varattuna hotellihuone, joka oli niin kämynen ettei mitään rajaa, eka kommentti ku päästiin sisään meiän hotellihuoneisiin oli "looks like someone died here". Kateltiin siinä ympärille monttu auki että mihin me ollaan jouduttu, ku Emily alkaa kiljumaan. Torakka, even better. No hotellihuoneesta ei paljo välitetty ku siellä vaan nukuttiin ne pari tuntia mitkä hotellilla oltiin. Kaks päivää oltiin siis siellä ja kerettiin tekemään ihan sikana asioita ja näkemään tosi paljon siitä kaupungista. Golden Gate Bridge oli mun lemppari, ja varsinki illalla pimeellä se oli tosi hienon näkönen ku ne valot loisti. Perjantaina oli Black Friday, eli hullut alennusmyynnit ja kaupat oli kellonympäri auki. Koska kaikki oli puoleenhintaan kaikkialla, koko kaupunki oli ihan täynnä ihmisiä. Tein muutamia hyviä ostoksia, kuten pipon, parit paidat ja urheiluvaatteita. Ajeltiin Cable Careilla, eli suomeksi varmaan joku kaapeliauto, käytiin luistelemassa, syötiin maailmankuulua Ghirardellin suklaata, shoppailtiin monta tuntia, kierreltiin nähtävyyksiä, syötiin ulkona, kierreltiin kauppoja ja kuhan nautittiin maisemista. Rakastuin San Franciscoon niin paljon että aloin oikeesti miettiin sinne muuttamista isona. Tykkään siitä jopa enemmän ku Nykistä, joka on jo aika saavutus. Jos Kaliforniaan joskus eksytte, niin SF on ainaki käymisen arvonen paikka! 
IMG_1037mIMG_1031mIMG_1012mIMG_1022mIMG_1038mIMG_1040mIMG_1045mIMG_1057mIMG_1065mIMG_1071mIMG_1083mIMG_1088mIMG_1095mIMG_1100mIMG_1106mSemmonen reissu! Mua väsyttää aivan älyttömästi, ja on väsyttäny viimeset kolme päivää mutta on ollu niin paljo tekemistä iltasin ettei oo kerenny nukkumaan ajoissa ja aamusin sama homma ja pitäny herätä aikasin. Nytki mulla ois ihan ältsynä koulujuttuja jotka pitäs olla tehtynä maanantaiksi, mutta annan suosiolla periksi ja teen niitä vaikka koko huomisen päivän, mutta väsyneenä en jaksa ees yrittää. Joten kello seittemän illalla ja minä lähen nukkumaan NYT! Happy thanksgiving!

22 kommenttia:

  1. Miten pikku kaupungin typy tarttee suurkaupungin vilinää tasaisin väliajoin? En ymmärrä. Jos oisit stadist, ymmärtäisin.. Mäkin haluun Friscoon joskus......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ehkäpä juuri sen takia että oon pikku_kaupungin_typy, koska siellä pikku_kaupungissa sitä vilinää ei ole joten sitä pitää tasasin väliajoin matkustaa johonki isompaan kaupunkiin ettei pää sekoa siellä pikku_kaupungissa. Ompas jollakin nyt taas erittäinkin laaja näkökanta, että ainoastaan itse Stadin asukkaat voisivat nauttia isoissa kaupugeissa olemisesta, mutta pikku_kaupungin_typyille riittää pikku_kaupunki vallan mainiosti.

      Ok. No menehän Friscoon.

      Poista
    2. voi kuule sinä stadilainen, helsinki on aika pieni paikka esim. naapurimaan Pietariin verrattuna... Pietarissa kun asuu enemmän ihmisiä kun koko suomessa on yhteensä, san franciscosta nyt puhumattakaan :-)

      Poista
  2. Ahh San Francisco <3 Mie en tiedä että mikä siinä kaupungissa on mutta itsekin rakastuin siihen heti ensivierailulla kesällä 2011. Se kotoinen tunnelma, ihanan persoonalliset rakennut ja ihmiset, söpöt kahvilat ja ravintolat, rantalaiturit, mahtava ruoka, kiva kauppatarjonta, puistojen ja kaupungin tasapaino...love at first sight. Olin tosi onnekas kun viimevuonna vaihdossa ollessani (tai no technically, tänä viime keväänä) pääsin palaamaan San Franeen mun host-äidin työmatkan varjolla. The best week of my exchange year! Kyllä on itselläkin pyörinyt SF mielessä mahdollisena asuinpaikkana jos USAan jonain päivänä palaan :) Ja nuo Ghirardellin suklaat (ja sundaet) nyt ON aivan jumalaisia!

    Ja Thanksgiving, torstaina mun masu kaipas takasin Vegasiin niin badly ettet ees usko :DD Se perheen ja hyvän ruoan arvostus on vaan niin parasta tuossa juhlapäivässä :)

    www.ontheedgeofforever-siru.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon niin samaa mieltä, just nuo asiat mitä luettelin! Tonne on ehdottomasti pakko päästä vielä uuestaan :)

      Poista
  3. Ihanaa Julia! Monet jotka on käyny SF:ssä niin sanoo että on niitte yks lempparikaupungeista! :)

    VastaaPoista
  4. miten noi sun hiukset värjättiin tai siis millä väreillä?:) tosi ihanat!

    VastaaPoista
  5. Kuulostaa ihanalta sun vaihtovuos! Mä ite sain tietää et pääsin vaihtoo ja en viel tiiä maata mutta nyt pitäis täyttää sitä pitkää lomaketta mut onks se normaalii et ku ajattelenkaa lähtöä ni mua ahistaa ja tuntuu et en haluu mennä? Välil mä ajatelen et jees pääsen vaihtoo mut suurimmaks Osaks mua vaa ahistaa.. Kiitti jos vastailet ja kivaa vaihtovuotta! :) sul on mahtava blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! ja ei tuo kyllä kovin normaalia oo... :) älä nyt täytä mitään lappuja tai mitään jos et oo varma haluatko lähtä, sen pitää olla täysin sun päätös eikä vanhempien painostama päätös. sen ei pitäs ahistaa, ehkä jännittää ja tavallaan pelottaa mutta hyvällä tavalla. toivottavasti löydät ratkasun ja vastauksen et haluatko oikeasti lähtä :)

      Poista
    2. mulla ainaski tuli ennen vaihtoonlähtöä semmosia tuntemuksia, että apua en pysty en kykene en uskalla ja silti lähin!! :) kävin kaikki tunneskaalat innostuneisuudesta sinne pelkoon, etten voi lähteä. kaikkihan on tietenki erilaisia, mutta mun mielestä noiki tunteet on ihan normaaleja!

      Poista
    3. on täysin normaalia pelätä mutta se ei oo enää normaalia että SUURIN OSA ajasta menee ahdistukseen ja siihen tunteeseen ettei halua lähtä!

      Poista
    4. Kyllä mä haluan lähteä mut se lähtö on se pahin :( pelkään rt alan saamaan jotai paniikkikohtauksia tai sit ryntään lentokoneesta ulos.

      Poista
    5. Mulla varsinki lähtöö edeltävä viikko oli suurin osa ajasta vaan ahistusta. Jenkeis kuitenkaan mulla ei oo ees ollu melkee ollenkaa koti-ikävä :D Et älä huoli se on ihan normaalia, epänormaalia olis jos sua ei ahistas jättää kaikkea mitä sulla on Suomes :)

      Poista
  6. suosittelen että teet vaan niitä läksyjä ettet vaan eksy demi.fi.............................

    VastaaPoista
  7. Mitä todistusta sää käytit paperijuttuja tehdessä, kun pitää kääntää se todistus? Käytitkö vaan 8lk päättö todistusta:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mun piti viedä mun todistus mun mukana ku tuun joten ootin et 9lk päättyy ja rehtori kirjotti mulle normaalin todistuksen lisäks sen saman enkuksi ja sit vein ne mun mukana

      Poista
  8. Onko toi apple sun?:)

    VastaaPoista