torstai 9. tammikuuta 2014

HAPPINESS part. 2

Tänään on 158 päivää siitä ku lähdin suomesta, mutta tänään mulla on myös 158 päivää jäljellä, eli oon kirjaimellisesti puolessa välissä. En ala kummemmin saarnaamaan asiasta, en oikein tiiä mitä tunteita se herättää, koska viimeaikoina on ollu sellanen olo etten oikeestaan haluakkaan lähteä kotiin. Lentoja oon tässä varaillu, ja oon siis kotiin tulossa 16. kesäkuuta, mutta fiilikset on ristiriitaset. Tiiän varmuudella että tää entahdolähteäkotiin! -tunne voimistuu vielä loppua kohden eikä kotiin lähteminen varmasti oo helppoa, mutta luojan kiitos kamalat koti-ikävätunteet on väistyny tieltä! Koulu on lähteny käyntiin maanantaina ja arki alko taas, mutta onneksi huomenna alkaaki jo viikonloppu. Mieli on hyvä ja kirkas, joten aattelin tehä nyt tän postauksen mihin listaan pieniä asioita jotka tekee mut hyvälle tuulelle, koska niitä riittää!

1. Ruokaa täynnä oleva jääkaappi ja lempimurot kaapissa sekä Ben&Jerrys pakastimessa
2. Meiän äiti aina suostuu meiän tahtoon. Tänään sanottiin ku tultiin kotiin et tekis mieli kiinalaista, ja lähettiin syömään kiinalaista. Iltamyöhällä ku lojutaan kotona pyjamat jo päällä ja saadaan idea et nyt pitää saada frozen yogurtia niin sitä lähdetään hakemaan. Aina ku ollaan shoppailemassa niin se ite kysyy et onko vielä paikkoja mitä haluaisitte kattoa, haluatteko kiertää vielä Victoria's Secretin läpi, Guessillaki saattas olla kivoja vaatteita, ja se tosiaan maksaa kaiken...
3. Winterballiin on viikko, ja me just varattiin ihana ravintola ja party bus! Party bus on sellanen niinku limusiini, mutta siellä mahtuu seisomaan ja juhlimaan, ja niissä on strippitanko, joissaki hot tub ja telkkarit yms! Niinku pieni liikkuva talo... On muuten älyttömän kalliita, 1600 euroa muutamaksi tunniksi?!
4. Löysin upeimmista upeimman mekon winterballiin. Emily näytti mulle Salinasin toisen kauppakeskuksen missä en ollu vielä käyny, mulla oli mun yökkäri päällä enkä todellakaan shoppailutuulella mut näin vaan yhen random kaupan ikkunassa mun tulevaisuuden mekon. Menin kauppaan, otin sen nuken päältä pois, pistin päälle ja se oli UPEA! Just ja just uskalsin kattoo hintalappua, mut se näytti...25 dollaria. Lähti mukaan ja nopeesti!
5. Tänään olin kävelemässä orkesteritunnin jälkeen autoille michellen kans, ja juteltiin vaan niitä näitä niin se yhtäkkiä sanoo että "your english is so good, I would think you were born here!" Paras kohteliaisuus jonka vaihtareille voi sanoa!
6. Vein tänään ASB tunnilla pariin luokkaan lappuja et ne voi äänestää winterball queen ja kingiä, ja sit yks poika kysy mun nimeä ku se halus äänestää mua lue: mulla ei ollu meikkä, jalassa uggit ja pinkit kollarit, en ymmärrä miksi se halus äänestää mua ja pyys mua tavuttaan mun sukunimen koko luokan eessä ja myöhemmin ku tarkastin ne laput niin huomasin et yli puolet siitä luokasta oli sitten äänestäny mua, haha...
7. Sain mun 200 dollaria eilen, jee!! Mutta ei niistä kauaksi aikaa iloa kestäny ku laitoin kaiken hawaiin matkaan... Eli nyt olen taas broke seuraavat 3 viikkoa
8.  Yks yö selvitin yhen ihmisen kanssa asiat jotka on vaivannu mua jo useampia vuosia ja nyt on helpottunut olo
9. On kiva et kerranki on vähä pitempi koulumatka, koska se on aivan niin rentouttavaa vaan istua paikallaan 15 minuuttia autossa ennen koulun alkua, kuunnella musiikkia ja katella maisemia 
10. NÄIN Amerikkalaiset tanssii tanssiaisissa tai missä vaan, on meinaan aika kaukana Wanhoista tai muista... Eli se tanssityyli on "grinding" vaikka se ei tanssimiselta ees näytäkkään heh. Vaikka meillä on pitkät mekot päällä ja hiukset kampaajalla laitettu, niin silti tanssitaan ku stripparit, joten en ite välttämättä haluais mennä tanssiaisiin kenenkään pelkästään kaverin kanssa tai sellasen kehen en tunne vetoa, enkä todellakaan kenenkään puolitutun, heh... 
parhaat ystävät 
IMG_1902m
11. Äiti varas fantista mökin sille päivälle ku tuun takas eli 16. päivä, ja siellä sit oottaa mua tervetuliaisjuhlat ku tuun lentokentältä!
12. Sain kesätöitä! Viideksi viikoksi ja palkakki on vielä ihan hyvä ja tälläkertaa työtä jota tykkään tehdä enemmän ku hautuusmaalla kyykkimistä ja haravointia ja marjojen poimimista ja haravointia uudelleen... Oon haaveillu mitä ostan sitten mun palkalla ja oon nyt jo ihan materialismionnellinen haha!
13. Halkesin onnesta ja kiljuin ku viimestä päivää ku instagramista sain selville et voitettiin suomenmestaruus?!?!  En rehellisesti sanottuna ees tienny et siellä on jotku kisat menossa, mutta silti! Niin ylpeä suomalainen.
14. Joka päivä mua jaksaa ilahduttaa koulussa mun ah-niin-helppo-lukkari josta ei yleensä tuu läksyn läksyä! Enkkua lukuunottamatta...
15. Tajusin vanhoja kuvia  selatessa että olin ihan älyttömän ruskea pari kuukautta sitten waterpolo kauden jälkeen, haluan tuon rusketuksen kevätkaudella takaisin...
16. Vaikka nyt onki ilmat kylmenny vähäksi aikaa, ensviikon alussa pitäs taas tulla lämmin, niin silti pärjää koulussa ihan vaan villatakilla tai pitkähihasella, ei tarvi takkeja eikä huiveja käyttää
17. Vaihtareilla ainaki mun piirissä on tapana kirjottaa sähköposteja sponsoriklubille suomeen ja huomasin just et mun klubi on laittanu molemmat mun kirjeet nettiin XD
18. On tullu jotain uutta Ben&Jerrys jätskiä jota host äiti osti eilen kotiin, joka on super hyvää
19. Miley Cyrusin keikka lähenee ja lähenee vaan, iiik!! Ja helmikuussa muutenki nään kaikki inbound ja outbound vaihtarit uudelleen joita on NIIIN ikävä! 
20. Äiti osti mulle päiväkirjan ennen ku lähin johon oon ahkerasti ja säännöllisesti päivitelly kuulumisia mitä en tänne oo halunnu kirjottaa ja muutenki se säilyy ikuisesti, sitä on sitten varmaan...mielenkiintonen lukea vaihtovuoden jälkeen ku palaa kaikki muistot ja tilanteet ja tunteet mieleen mitä täällä on kokenu

perhe paitsi veli puuttuu
IMG_1939m
21. Kaliforniassa vietetään tällähetkellä lämpimintä talvea johonki sataan vuoteen, aika hyvä tuuri sattu että tulin just tänävuonna heh!
22. Mulla on täällä ihan sikana kavereita! Vaikka koulussa on yli 2600 oppilasta, niin silti kokoajan käytävillä kuuluu jostain et HI JULIA WHATS UP?!
23. Mun syyslukukauden arvosanat oli neljä A:ta, enkusta B (JEEE) ja historiasta C+, haha sen otin kyllä tarkotuksella vastaan... Se oli ennen loman alkua A-, mut laskeskelin et jos nyt en kahteen viimeseen isoon testiin jaksa lukea ja feilaan ne, niin silti arvosana ei laske C:tä alemmas, ja kappas vain ei laskenutkaan! Olisin kyllä pystyny parempaan sen arvosanan suhteen, mutta en keksi yhtäkään syytä miksi oisin ees yrittänyt.... 8)
24. Mulla. On. Maailman. Parhaat. Ystävät. Niin suomessa ku myös täällä puolella maailmaa, ne vaan tekee mut niin iloseksi joka päivä ihan vaan olemalla oma itsensä
25. Mulla on twitter... Se on ihan loistava keksintö
26. Mulla on bloggerin ja bloglovinin kautta melkein 800 lukijaa!!
27. Ensviikolla spirit week koulussa, aateltiin ASB:n kans pitää pyjamaviikko eli joka päivä yökkärillä kouluun, joka kuulostaa erittäinki hyvältä!! 
28. Äiti lähetti/lähettää mulle tänään taas suomesta paketin, ne on aina ihania ylläreitä ja todellaki sen 3 viikon odotuksen arvosia...
29. Oon ollu tosi stressaantunu kaikesta hawaiimaksuista, hakemuksista, party bus maksuista, winterball lipuista, mutta tänään sain kaikki asiat kuntoon, tilille rahaa ja shekin kirjotettua joten stressi ohi! 
30. Kaikki asiat on vaan hyvin! Mulla on paikka suomessa mutta niin mulla on myös täälläkin :-)
mun tytöt!
IMG_1906m

22 kommenttia:

  1. voitettiin maailmanmestaruus, ei suomen

    VastaaPoista
  2. Ihana kirjotus taas!!! Mutta tarkotitko suomenmestaruuden sijasta maailman mestaruutta?

    VastaaPoista
  3. Missä lajissa suomenmestaruus?

    VastaaPoista
  4. Tuntuu iha uskomattomalta että sielä tanssittais noin ja varsinkin winter promissa :D

    VastaaPoista
  5. ahaa se oli liza :D minkälainen se on luonteeltaan? :)

    VastaaPoista
  6. hihiii julpu pikkuleijonat voitti MM, kerro kaikille jenkeille pliis :))))))))))))))))))))))))

    VastaaPoista
  7. Et kai sä oikeesti menny yökkäreissä shoppailemaan...? Ei oo tarkotus olla ilkeä mutta en tajuu ku täälläki näkee aina välis ihmisiä ruokakaupassa yövaatteet päällä... D: Mitä vittua oikeesti

    VastaaPoista
  8. /Hei ihan pakko kysyy vaikka tää ei nyt varsinaisesti liity tähän, mut miten sä sillon ihan aluks tutustuit niihin kaikkiin ihmisiin jo ennen ku edes menit kouluun ? :-) kerroit et emilyn kautta mut muistaakseni(?) sanoit et tiesit jo muutamia ihmisiä jo aikasemmin sieltä? Sulla on muuten AIIIVAN IHANA blogi, oon seurannu anona iha alusta asti ja oot innottanu muaki lähtemään vaihtoon ! Kiitos:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :) ja no ekaks ku tulin niin Ross (kuvassa kolmas poika vasemmalta) ja sen pikkuveli Burke (joskus näkyny täälläki) niin niiden isi on mun rotaryklubissa niin ne kaikki oli mua vastassa lentokentällä, ja ne oli luvannu auttaa mua koulussa yms. kaks päivää mun tulon jälkeen, ku koulu ei ollu vielä alkanu, mulla oli synttärit, ja Ross ja Burke tuli meiän kaa illalliselle ja oli pyytäny paljon kavereita mukaan, ja sit siellä tutustuin nuihin muihin poikiin ketkä näkyy tuossa kuvassa ja myös Emilyyn. Ne pyys mua yhen pojan kotiin hengailemaan sinä iltana sen illallisen jälkeen ja menin tottakai ja siellä sit tutustuin muihin ihmisiin! Eli kaikki oli oikeestaan mun synttäreiden ansiota haha :)

      Poista
    2. Oi vitsi ihan huippua, hahah ! :-)

      Poista
  9. Mä oon itekki miettiny vaihtoo lähtemistä ja aina kun luen sun blogia nii toivoisin et voisin jo olla jossai päin maailmaa (:

    VastaaPoista