tiistai 28. tammikuuta 2014

"Engage Rotary, change lives"

Oonko tarpeeksi monta kertaa maininnu että miten mahtava rotary on, ja varsinki mun klubi? No, sen on ilmeisesti muutki ihmiset huomannu ja oon ollu puheenaiheena siitä, miten mulla on korkein kuukausiraha ja miten mulle ostetaan iphonet ja blaablaablaa. Mitään en oo pyytäny, ne on ite halunnu mulle kaiken ostaa ja antaa, välittäviä ja anteliaita ihmisiä ku on. Mulla on tosi hyvät välit niihin, en nyt sano kaikkiin koska en todellakaan jokasta niistä 150 ihmisestä tunne, mutta koska joka viikko urhoollisesti meen kokouksiin, niin kyllä ne mut jo aika hyvin tuntee kaikki! Oonki ainut vaihtari mun klubissa ketä ne hostaa, joten oon niiden "lellikki". Mulle annettiinki vinkki ennen tätä vuotta, että mitä tahansa teet, niin piä hyvät välit rotareihin koska ne voi oikeesti yllättää ja vaikuttaa sun vuoteen kaikista eniten. Se on kyllä täysin totta, ja siinä onki oikeesti hyvä vinkki tuleville rotaryvaihtareille. Sitä älä unohda.

IMG_3493n

Yks mies, Bill, mun klubista kaks viikkoa sitten sano mulle että se tykkää musta tosi paljon ja että oon ollu tosi kunnollinen ja uskollinen vaihtari että haluaa auttaa mua keräämään ne rahat kasaan mun Meksikon retkeä varten. Tänään kokouksessa se otti mikrofonin ja puhut tosi koskettavasti. Sano että yleensä teinit lähtee spring breakille rannalle juhlimaan ja rellestään, mutta tää meiän vaihtari haluaa lähtä meksikoon kirkon kanssa lähetysmatkalle auttamaan paikallisia lapsia, leikkimään ja pelaamaan niiden kans, kertomaan niille Jumalasta pystymättä kommunikoimaan kielimuurin takia, asumaan telttoihin ja olemaan viikon ilman suihkua ja kunnollista vessaa. Se sano, että kaikki me ei voida olla host perheitä mutta tätä kautta voidaan auttaa Juliaa ja tukea sen vuotta ja retkeä, se on sen ansainnu. Se kerto että yhteensä Emily ja minä tarvittas tuhat dollaria että saatas kustannettua meiän maksut ja sano että lupaa mulle että saadaan se kasaan tän päivän aikana. Olin valmistautunu pesemään autoja seuraavat kaks kuukautta joka viikonloppu, että saahaan se summa kasaan, mutta toisin kävi. Tänään kokouksen jälkeen istuin pöydän ääressä valmiina ottamaan nimiä ylös autopesua varten, mutta en saanu yhtäkään nimeä. Ne ihmiset syyti mulle rahaa sellaseen tahtiin etten oo ennen nähny mitään sellasta, satasen seteleitä, shekkejä, ihan kaikkea. Viis minuuttia siinä kesti, ja siinä monttu auki laskin niitä rahoja sen jälkeen ja leuka tipahti lattiaan ku yhteissummaksi tuli 1250 DOLLARIA?!! En voi kiittää niitä ikinä tarpeeksi, tää oli aivan jotain uskomatonta! Emilyn reaktio oli ihan samanlainen ku se kuuli mitä tapahtu, ei rehellisesti oltas ikinä voitu oottaa mitään tällasta. Olin vaipunu jo epätoivoon kuinka mun pitää hinkata niitä autoja huhtikuuhun asti, mutta ei sitten yhtäkään. Oon niin ilonen ja samalla ylpeä itestäni mitä oon saavuttanu ja saanu aikaan. Mun ei tarvi pyytää äitiä maksamaan penniäkään tästä matkasta vaan kaiken ansaitsin ite ja maksan tavallaan vielä Emilynki matkan tässä samalla. Saatan vielä saada tarpeeks rahaa, että pääsen Los Angelesiin Disneylandiin. Toivottavasti mun blogi on oikeesti rohkassu joitaki lähtemään vaihtoon ja todistamaan että tää on kaikki oikeesti sen arvosta! Rotary pystyy mihin vaan, oon sen aiemminki jo sanonu, ja niin mulle sanottiinki ennen vuotta ohimennen et jos oot hyvä vaihtari niin ne saattaa maksaa sun matkan johonki. En ois aatellu että mulle niin kävis, mutta tässä sitä ollaan yli tonni rikkaampana valmiina lähtemään Meksikoon. Terveisin niin ylpeä rotaryvaihtari. 

IMG_3495m

Ainiin ja te aikuiset siellä jotka ootte huolissanne musta. Tää on ihan turvallinen retki, siellä on joka kolmea oppilasta kohden yks huoltaja, vartijat meiän leirissä eikä me juoda siellä vettä hanasta tai mistään muualtakaan ja ollaan tosi varovaisia. Mun kavereista suurin osa on tehny tän jo niiden kolmena aikasempana high school vuotena, ja tää on niiden viimenen vuosi eikä ne halua jättää sitä mistään hinnasta välistä, eli jokanen on elävänä tullu takas. 

19 kommenttia:

  1. Voi Julia. Ihan uskomaton juttu. Sä oot kyllä matkasi ansainnut kaikkien niiden huonojen fiilisten jälkeen <3 Sä oot innottanu mua tosi paljon ja täällä mä nyt sitten odottelen, että tulisi aika lähettää hakupaperit. Kiitos! :)

    VastaaPoista
  2. Hui mul meni ihan kylmät väreet ku luin tätä, kuulostaa iha mahtavalta! Mukavaa kun sul menee siel hyvin ! :--)

    VastaaPoista
  3. kuulostat kyllä niin itsekeskeseltä kakaralta: "Oon niin ilonen ja samalla ylpeä itestäni mitä oon saavuttanu ja saanu aikaan. Mun ei tarvi pyytää äitiä maksamaan penniäkään tästä matkasta vaan kaiken ansaitsin ite". siis mitäköhä helvettiä. kerrot tässä sun huikeen ihanasta rotariklubista joka on täynnä ihmisiä, jotka maksaa sun matkan. ja silti sanot et ansaitsit kaiken ite? kasvaisit ja osottaisit kiitollisuutta niille, koska harvoin löytyy noin vilpittömän ystävällisiä ihmisiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No haluutsa tietaa milta sa kuulostat? Kateelliselta ja peppukipeelta anonyymilta haha :) tarjouduin pesemaan niiden autoja seuraavat kaks kuukautta ja tyoskentelemaan niiden rahojen eteen mutta ne halus lahjottaa mulle ne rahat koska oon ollu hyva ja tunnollinen vaihtari niinku sanoin, et kylla musta tuntuu et jotain oon saattanu teha oikein? ;) tekstista voi myos bongata sanat "ystavallisia ja anteliaita ihmisia" seka "en voi ikina kiittaa niita tarpeeksi". Harvoin sita vaihtarit pystyy hommaamaan yli tonnin rahaa vaihtovuoden aikana ku ei saa tyoskennella ees virallisesti missaan, kylla musta taa ainaki aika siistia on XD

      Poista
    2. Niin, ja eikohan tasta tekstista ihan otsikosta asti voi sokeeki sen lukea etta taa postaus oli osotettu rotarylle ja sille miten
      Mahtava se on ku tekee tollasta, ja sit itestani puhuin yhessa lauseessa ku sanoin et oon ylpee itestani ku oon osottanu esimerkillisyytta ja ollu hyva vaihtari talle klubille, koska taa ei todellakaan oo normaalia etta ne tekee nain.

      Poista
  4. Oi sulla on tosi kiva blogi, semmonen oikeen elämän näkönen! Ilo lukea :))
    Tästä voit kurkata mun blogiin :)

    VastaaPoista
  5. Kai sä nyt meet pesee niitten autot, ihan kiitollisuudesta ihmisiä kohtaan...? Vähintä mitä voit tehdä, eikö?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sadan ihmisen autot? Emma ihan usko. Mulla oli siina laput etta voi laittaa nimen alle nii tullaa pesee teia autot mutta ne HALUS ite lahjottaa ja antaa sen rahan mulle. En ollu valmistautunu saamaan nain paljon rahaa nii mulla menis kokoloppuvuosi jos niiden kaikkien rahaa antaneiden autot pesisin. Mutta tottakai maa Kiitan niita kaikkia henkilokohtasesti emilyn kans ja Annan kiitoskortin ja ne sano vaan etta kiitoksena vieta mahtava viikko meksikossa ja ku tuut takas niin pidat meille siita ison esitelman kokouksessa!

      Poista
  6. Vaau hienoa!:) Heitin itse jo hyvästit vaihto-oppilasvuodelle vaikka suurin haave elämässäni onkin, ku luin tuolta sun ensimmäisestä postauksesta että Raahesta valitaan vaan yks vaihto-oppilas.. Millasia ansioita sulla oli että pääsit sinne? Tai paljon valituksi tulleelta vaaditaan? :l

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voiii! :( ja no mulla vaikutti mun luonne kuulemma tosi paljon ku oon semmonen puhelias ja energinen ja reipas että hymyilen rohkeesti ja puristan kättä lujasti ja katon silmiin enkä ujostele! ja sitten mulla oli paljon kaikkee harrastustoimintaa, tukioppilastoimintaa, sitte tosiaan se kun oon ohjannu niitä voimistelujoukkueita 12 vuotiaasta lähtien ja niin... :) oli niitä ihan hyvin niitä suosituksia!

      Poista
  7. Voi lyyli sulla on elämästä vielä aikas paljon opittavaa.... Kyl se siitä. Hiljaa hyvä tulee. Kivaa vaihtari vuotta. J

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinä salaperäinen anonyymi, joka ainakin uskaltaa etunimensä ensimmäisen kirjaimen näyttää. Tämä on mahtava edistysaskel! Minulla tässä 16 vuoden iässä on varmasti elämästä vielä paljon opittavaa, mutta onneksi sinä vanha lyyli, elämän jo nähnyt, hallitset täydellisesti elämän joka osa-alueen, varsinkin yhdyssanat!

      Poista