sunnuntai 8. syyskuuta 2013

ORIENTATION WEEKEND

NO HUHHEIJJAA mikä viikonloppu takana! Perjantaina waterpoloreenien jälkeen kotia pakkaamaan ja kuivaamaan hiukset ja yrittämään näyttää ihmiseltä. Kuudelta piti olla kirkolla jossa kaikki vaihtarit kokoontuu, mutta tottakai olin tyylikkäästi 5min myöhässä koska Kasia löysi mun sanakirjan ja halus välttämättä puhua mulle suomea ja siitä naurusta ei tullu loppua. "You look like a haisunäätä." Ja tottakai sitten se etti ne rumat sanat sieltä mutta ei niistä sen enempää.... Kirkolle ku päästiin niin esiteltiin ittemme omalla äidinkielellä ja sit kerrottii samat asiat enkuks. Kaikilla oli niin nälkä että lähettiin pizzalle sen enempiä löpisemättä. Yks tyttö, Linda, esitteli ittensä et "hej jag heter linda blaablaablaa" ja sen jälkeen menin mun loistavalla ruotsinkielentaidolla sanoon että "oj du är från Sverige!" ja tää oli ihan tosi otettu että osaan puhua ruotsia myös. Sit kävi ilmi et Linda oli syntyny vaasassa, sen porukat on suomalaisia mut ne vaan asuu ruotsissa ja et Lindaki osaa puhua suomee jonku verran! Puhuttiin sit kolmea kieltä tää viikonloppu!  
Pizzalla tutusteltii, kyseltii mistä ollaa kotosin, missäpäin kaliforniaa asutaan ja saatii vähä käsitystä millasia ihmisiä meiän piirissä oikee on. Tuolla ravintolassa oli ikkuna auki ja siitä meni ambulanssi ohi pillit päällä ja jotku aasialaiset oli vähä peloissaan et mitä tapahtuu. Kerroin sit et mä asun täällä Salinasissa (SAIN MUUTE TIETÄÄ ETTÄ VANESSA HUDGENS ON KOTOSIN SALINASISTA!!)  että täällä kuulee harva se päivä ambulansseja ja monesti iltasin kuulen laukauksiaki ku mulla on ikkuna auki. Teiän ois pitäny nähä niiden japsien ilmeet ku kerroin ton. Sit sanoin yhelle jolla oli punane paita että hei kamu sun ei kannattais pukee ton värisiä vaatteita täällä että jos puet punasta tai sinistä niin sut halutaan ampua... Naamat venähti kertaa kaksi. Sit joku oli sillee APUA MULLA ON PUNANE PAITA KANS ja sanoin et niin no.. joku saattaa haluta ampua sut nyt... kannattaa olla varovainen... ikinä ei voi tietää... ja naamat venähti kertaa kolme. Haha ei tää nyt NIIN kamala paikka oo mutta nämä oli aivan paniikissa ku kerroin, eipä näkyny kovin monen päällä punasta koko viikonloppuna XD Sen jälkeen host perheet tuli hakeen meitä. Ei siis meiän oikeet host perheet, vaan jotku ihan uudet perheet jossa oltiin siis tämä viikonloppu. Mää asuin Natalian kotona, koska Natalia on rotex (entinen vaihtari) niin seki oli tuolla, ja siellä asu myös tyttö Taiwanista ja Turkista. Niin siis... Sanon vaan että mulla oli erittäin erittäin mielenkiintoiset ja unohtumattomat kaks yötä heidän kanssa samassa huoneessa..... :) Pääsin ylpeilemään mun turkinkielentaidoilla, ku pojat Suomessa on opettanu mulle pari erittäin rumaa sanaa turkiks. Kiinaksi en sitte osannukkaan sanoa mitään, heh....

Aamulla lähettiin isolla bilepakulla kohti Montereytä muiden vaihtareiden kans!
Perillä mentii johonki leffasta tuttuu ravintolaan mutta mulla ei oo mitää käryä eikä muistikuvia että mikä leffa. Kaikkialla luki vaa RUN FOREST RUN ja jokanen hokee sitä suomessaki enkä ees tiiä mistä leffasta se on. Mutta hyvää ruokaa oli ja kivat näkymät! 


Sen jälkeen meille lyötiin liput kouraa akvaarioon, se on tosi tunnettu Aquarium ja joo, no olihan se ihan siisti mutta ei siellä 20min kauempaa jaksenu olla. VARSINKI KU SIELLÄ OLI MUN PÄÄN KOKOSIA KARVASIA VESIHÄMÄHÄKKEJÄ eikä ne ollu ees missään terraariossa vaan semmosessa 5cm syvässä altaassa... Eli toisinsanoen se ois voinu kipitellä ulos sieltä kahessa sekunnissa ja hypätä pois ja kiivetä mun jalkoja pitkin ja... Niin siksi lähettiin shoppailemaan.  






After that, otettiin party van taas allemme ja lähettiin ajamaan kohti grillipirskeitä! Matkalla pysähyttiin rannalle ottaan parit kuvat. 
IMG_9281m
Perillä otettiin arskaa, uitiin, pelattiin waterpoloa, syötiin grilliruokaa, vaiheltiin pinssejä ja kuha vaa nautittiin kuumasta kesäpäivästä!
näettekö mun kauniin rusketusrajan uimapuvusta... kiitos waterpolo....
IMG_0522m

Tää oli meiän viimenen ilta yhessä ja näistä tytöistä tuli mulle älyttömän tärkeitä! Lindan kans kemiat vaan kohtas ja mentiin ihan sekasi. Siis oikeesti sekasi. Ensimmäistä kertaa täällä oon voinu olla yhtä sekopää mitä olin suomessa. Aina ku mentiin johonki niin kaikki sano että "voi ei tuolta ne hullut suomalaiset tulee..." ja katto meitä silmät pyöreinä että mitä seuraavaks keksitään. Join kolme kokista ja en tiiä mitä tapahtu, en juo kokista ikinä vaan aina fantaa, mutta kai se kofeiini teki jotain ja mentiin vielä enemmän sekasi. Se oli ihan sairasta mutta meillä oli niin hauskaa!!! Sovittiin et meiän vuoden jälkeen meen kylään Lindalle ruotsiin, pääsen näkee sen vanhemmat ja puhumaan suomea niiden kanssa ja käyttämään mun olemattomia ruotsintaitoja... En malta oottaa että eka päästään hawaijille näiden typyjen kans! 
IMG_9336mIMG_9318m
Sit pitää vielä kertoa yks juttu, hahaha. Ensinnäki, näiden englanti on erittäin huonoa. Täällä oli ehkä neljä ihmistä joilla enkku suju, mutta muilla se oli semmosta yks sana kerrallaan, ei osata muodostaa lauseita ja elekielellä pitää kertoa jos pitää mennä vessaan tai haluaa juotavaa eikä kysymyksiä ymmärretä. Voin vaan kuvitella kuinka hankalaa koulunkäynti voi olla... No sit kävi yks huvittava juttu, ku meillä oli loppuillasta orientaatiota kulttuurishokista. Ja sit meiän presidentti kysy yheltä japanilaiselta pojalta että mikä oli sulle kulttuurishokki, mikä tuli yllätyksenä. Hän mietti vähä aikaa että mitä vastaa ja sitte sieltä tulee "lot of... here.. gays!!!" Kaikki hiljeni hetkeks ja presidentti kysy että täällä on paljon MITÄ?! "Gays!!! :)" ja leveä hymy perään. Kaikki yritti varovaisesti kysellä että ai "boys together and girls together?" ja hän nyökytteli kiivaasti päätään mutta hymystä näin että hänellä ei oo mitään käryä mistä puhutaan. Sit yks rotex joka oli japanissa vaihdossa kysy siltä japaniksi että mitä tarkotat ja sit se sanoo että "he means games, here is lot of games.... like football games..." Voitte vaan kuvitella mut ja Lindat takapenkissä, kolmen KOKIKSEN jälkeen kuinka nauroin takapuoleni sekä pääni irti.
 Vaikka ei sais nauraa.
Sieltä illalla host perheet tuli taas hakeen, käytiin suihkussa ja nukkumaan. Aamulla aikasin ylös aamiaiselle!
IMG_9346mIMG_9352mNormaali jenkkiaamupala; pannukakkua ja siirappia! Aamupalan jälkeen hyvästeltiin muut vaihtarit mutta onneksi vaan kuukaudeksi, pian nähdään uudelleen! 

Tänään on ollu mun ensimmäinen vapaapäivä jenkeissä, millon mulla ei oo mitään suunnitelmia, ja oon ottanu siitä kyllä kaiken irti makaamalla sängyssä ja tekemällä kaiken super hitaasti. Tätä postausta tein viis tuntia, joten.... Oon myös pakannu mun tavarat, koska I AM READY TO GO!! Kaikki työ on tehty Emilyn perheen kans ja oon valmis muuttamaan heti ku Melissa lataa tiedostot johonki tietokantaan, joka on valmis suunnilleen ylihuomenna!! Anyways, Gloria is too lazy to cook dinner joten me lähetää nyt Kasian kans In 'n' Out burgeriin hakemaan hampit ja lihomaan. HEIPPA!

19 kommenttia:

  1. Sulla näyttää olevan niin kivaa! Aika hyvä tuuri et pääsit Kaliforniaan:) ja se run forrest run on Forrest Gumpista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla on kyllä lystiä!! ja okei, en oo ikinä kuullukkaa heh :)

      Poista
  2. tää blogi oikeesti on vaa nii huippu! nää postaukset on parhaita :)

    VastaaPoista
  3. metri kertaa metri näytöltä on hyvä lukee sun weekendistä ;) hehehe hyvä typykkä senkin hÅTTIS

    VastaaPoista
  4. Hypersupermega ihanaa et sulla on noin kivaa!!!!!! Millä kielellä muuten puhuitte sen Lindan kaa pääasiassa?

    VastaaPoista
  5. se leffa on tosiaanki forest gump että jos et tiiä nii iha vinkkinä vaaan ;)

    VastaaPoista
  6. Hei ku oot rotarilla ja vielä amerikassa, nii pakko kysyy et oliko nimenomaan rotaryn kautta hankala päästä amerikkaan? siis todella hankala? koska mulla ois haaveissa sinne päästä vaihtoon, mutta pelottaa et haastattelu menee huonosti enkä pääse minnekkään :( eli siis jos haastattelu menee hyvin, saa kaikki lappuset perille hyvin ja ajoissa hyvillä tiedoilla, ja usa on ykkösvaihtoehtona, nii kuin helposti sinne pääsis? :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On hankala ja ei sita osaa sanoa etukatee, tuurista kiinni suurimmaks osaks, ei haastattelut siihe vaikuta :) se riippuu siita kuinka monta usaan haluaa ja kuinka monta paaikkaa sinne on

      Poista
  7. oon tosi kaunis!:) tää on ehottomasti mun lemppariblogi, älä jätä postailua vaikka siellä paljo tekemistä oiski!!:)

    VastaaPoista
  8. olipa ihana huomata et olit taas postannu!!:) oot superhyper kaunis pidä mahtava vuos!!!:)♥

    VastaaPoista
  9. Luen tosi monia erilaisia blogeja ja yleesä aina oon sillee, et "joo on hienoja kuvia", enkä jaksa edes lukia kaikkia tekstiä. Mut en tiiä mikä sun blogissa viehättää! Ainaki se että kirjotat tosi kivasti että ei mitää kirjakieltä vaa sillee just ku puhutki. Aina ku tuun lukee blogeja nii toivon että oisit tehny taas uuen postauksen ja piän huolen siitä että varmasti luen ja katon jokaisen kuvan ja tekstin! :D Tää on vaan yksinkertasesti paras blogi mitä luen!! Ei oo mikää tylsä että asukuvia ja kirjotusta vaa kaikkia mitä arkipäivään kuuluu. Vaikka en sua tunnekkaa nii tuun iloseksi ku luen tätä ja saa tietää mite sulla siellä menee:)Piä tosihauska vuosi ja onnee tulevalle!! ;)

    VastaaPoista
  10. Voi vitsit sun teksejä on ihan parasta lukee kirjotat niin hyvin, ihana julia!! x)

    VastaaPoista