keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Thoughts

IMG_0104IMG_0197IMG_008913IMG_0461IMG_0807IMG_0820mIMG_1027IMG_1045IMG_1183IMG_1224IMG_1673IMG_1527mIMG_1096IMG_1686IMG_1908IMG_1813IMG_1612IMG_1253IMG_2265IMG_8445IMG_8609IMG_2192IMG_3753mIMG_9243IMG_8932mIMG_9113IMG_0053IMG_9276IMG_0681IMG_2196
Näitä kuvia selatessa tuli melkein itku silmän ku mielessä muistelin tätä kulunutta vuotta ja kaikkia sen hetkiä. Tää vuosi ei onneksi vielä oo ohi, jäljellä on vielä neljä pitkää kuukautta joiden aikana kerkeää tapahtua paljon. Tää puoli vuotta minkä oon täällä maailman toisella puolella viettäny on ollu niin uskomatonta aikaa ettei kukaan voi sitä ikinä ymmärtää, muut vaihtarit vähän paremmin mutta kukaan ei oo sitä henkilökohtasesti ollu täällä mun kans elämässä ja jakamassa ku minä. Se tulee olemaan varmasti haastavaa ku palaan takas, ku oon ihan yksin näiden asioiden kanssa koska en voi ees olettaa tai pyytää mun ihmisiä ymmärtämään sitä kaikkea mitä käyn läpi ja oon käyny läpi ja millä tavalla se mun elämää on muuttanu. Tää tulee olemaan sellanen asia mitä en unohda ikinä, mitä vielä kiikkustuolissa muistelen mummuna ja kerron mun lapsenlapsille ja rohkasen niitä tekemään saman. Ilman tätä vuotta oisin ihan hukassa, oisin vielä se sama pieni Julia joka jätti pikkukaupungin ja lähti koittamaan omia siipiä yksinään pelonsekasin tuntein. Mun ei tarvi kahta kertaa miettiä vastausta jos multa kysytään että onko tää ollu mun elämäni paras vuosi, koska se ehdottomasti on ollu sitä ja paljon enemmänki. Oon kokenu enemmän mitä koko 16 vuotisen elämäni aikana enkä tätä kokemusta vaihtais ikinä mihinkään. Asun maailman kauneimmassa paikassa, kaliforniassa meren rannalla palmujen alla, käyn koulua jossa on kaks ja puolituhatta oppilasta ja nautin koulunkäynnistä, elän host perheen kanssa joka tykkää musta niin paljon että haluaa mun pysyvän koko vuoden niiden kanssa, jaan elämäni mun parhaan ystävän kanssa jota oon viimeset kuus kuukautta kutsunu myös siskoksi ja rinnalla mulla on tilanteessa ku tilanteessa maailman ihanin poikaystävä. Taustalla on myös varmistamassa mahtava rotary klubi, joka on antanu oman panoksensa mun vuoteen tekemällä siitä edes mahdollisen. Sieltä myös löytyy joukko vaihtareita, joista on tullu ku toinen perhe. Myös Suomen päässä mua on kannustanu oma ihana äiti sekä rakastavat ystävät, jotka on tsempannu jatkamaan ja ollu tukena jos oon sitä tarvinnu. Välillä sitä oon tarvinnu enemmän ja välillä vähemmän. Tuo kaikki edellä mainittu on vaikuttanu mun vuoteen tavalla tai toisella ja tehny siitä tän elämänmuuttavan kokemuksen, jota en vaihtais mihinkään mistään hinnasta. 

20 kommenttia:

  1. Tää sun blogin on aivan ihana! Oon lähössä vaihtoon ranskaan ens syksynä ja on ihana lukee vaihtari blogia mis kerrotaan myös niit huonoja puolia siitä vuodesta!:)

    VastaaPoista
  2. Noi kuvat on aivan ihania! Tykkään seurata sun blogia ku kirjotat kumminki aika pitkiä tekstejä, mutta ne ei oo yhtään tylsiä :) Ootko miettiny muuttavas jenkkeihin asumaan kun oot nyt ollu jo aika pitkään siellä ja tiiät millasta meno siellä puolella maailmaa on? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Ja oon miettiny mutta rakastan suomea ja arvostan sita erittain paljon mutta en tiia mita tulevaisuudessa tapahtuu :)

      Poista
  3. Sun kuulumisia on aina tosi kiva lukee ja kuvat on kans tosi kivoja. Tää blogi on ehdottomasti yks lemppareista!:) Nauti täysillä siellä, toista samanlaista kokemusta ei varmasti enää koskaan tuu vastaan.

    VastaaPoista
  4. Sun blogi on ihana! Et kerro liian henkilökohtasia asioita muttet kuitenkaa liian vähän juttuja <3 ite en uskaltais lähtee vaihtoon just koska kaikki kaverit jäis suomee ja vuoden lopulla kaverit jäis jenkkeihin. Oot ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellasena oon tan blogin koittanukki pitaa, kiitos! Sina myos :)

      Poista
  5. aivan ihana postaus! muutenkin tää blogis on yks parhaista vaihtariblogeista joita luen, for real! Sun ansiosta oon saanu hulluna lisää rohkeutta ja halua lähtemään vaihtoon, mihin nyt kuitenkin on vielä muutama vuos aikaa hehe. ja ihan viel kysymyksenä, minkä ikänen olit kun päätit lähtee vaihtoon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, kiitos!!! Ja olin 15 muistaakseni haha eli en kauheen kauaa mietiskelly asiaa!

      Poista
  6. haha on vähän outoa mutta oon jotenki aina tosi onnellinen ku luen näitä sun postauksia ku tietää että sulla menee hyvin ja oot saanu kokea kaikkea aivan mahtavaa! Tää sun blogi on rohkassu muaki todellaki siihen päätökseen että itsekkin jos pääsen niin uskallan lähteä vaihtoon! Oot aivan huippu<3 - lotta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana lotta oon niin ilonen jos oon vaikuttanu sun paatokseen myonteisesti! Kiitos <3

      Poista
  7. Olin unelmoinut vaihtariks lähtemisestä pienestä tytöstä lähtien mut sit kun haun aika läheni ja läheni niin meinasin ruveta jänistämään. Sain kuitenkin rohkeutta ja voisinkin sanoo että aika suuri osa siitä on sun ansiota. Eilen mäkin sain kuulla ne maagiset sanat "Onneksi olkoon teille, että lähdette vaihtoon juuri Rotarien kautta". Meikäläinen lähtee heinäkuussa siis Brasiliaan, enkä tällä hetkellä vois olla onnellisempi. Kiitos siis sulle että oot pystynyt näinkin paljon vaikuttamaan sulle tuntemattomaan ihmiseen, koska mun unelma toteutuu nyt :) Huikeeta loppuvuotta sulle sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tallasia kommenteja on aina mahtava saada. Kiitos paljon ja pida mahtava vuosi brasseissa! <3

      Poista
  8. Äää itelläki tuli lähes tippa linssiin kun luin tän ja katoin noi kuvat! Oon seurannu tätä sun blogia pitkään ja lukenu joka ainoon postauksen ja itelle on yhä enemmän ja enemmän tullu tunne että munkin on pakko päästä vaihtoon! Nyt nauti täysillä vikoista kuukausistas ja pidä hauskaa!:)

    VastaaPoista
  9. Hei lueskelin vasta nyt sun vanhimpia postauksia ja ootko oikeesti lähössä lukion toisena vuoten espanjaan lukioon? :) Onko sulla jotai sukulaisia siellä tai jotain? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli mun tarkotus ku olin varma etta meen normaaliin lukioon, jos meen normaaliin lukioon niin meen espanjaan :) ja ihan vaan vuodeks opisjelemaan paikalliseen kouluun!

      Poista
  10. Onkos siellä nyt ollu puhetta tuosta olympialaisten suomi - usa pronssiottelusta? :D

    VastaaPoista
  11. Jääkiekosta kyse siis..

    VastaaPoista