sunnuntai 4. elokuuta 2013

Oon saanu tsäänssin mikä pitää käyttää, tää on oikeesti vielä siistimpää ku miltä näyttää

Muistan sen hetken ku istuin raahen hovin aulassa stressaantuneena ja jännittyneenä oottamassa mun haastattelua. Muistan sen ku kuulin huonoja uutisia ja olin ihan varma, etten tuu valituksi. Muistan sen ku sain matikantunnille tekstarin että mut on hyväksytty ainoana. Muistan ku itkin elämäni ekaa kertaa oikeesti onnesta koulun käytävällä. Muistan ku sain tammikuussa tiedon että pääsen usaan. Muistan ku meillä oli yhteinen koulutus lahdessa ja mun matkakuume kasvo. Muistan ku tutustuin millan kanssa sillon ja meistä tuli ihan erottamattomat. Muistan ku viime keväänä en tehny muutaku laskin päiviä lähtöön ja luin vaihtariblogeja jenkeistä joka päivä, enkä voinu keskittyä mihinkään. Muistan ku sain tiedot Californiasta enkä voinu uskoa mitään niistä todeksi. Nyt tuosta kaikesta on kulunu monta kuukautta ja nyt oon matkalaukku pakattuna valmiina lähtöön.

Täällä sitä ollaan, valmiina alottamaan elämäni seikkailu. Ja jos joku nyt kysyy että "miltä tuntuu, jännittääkö??" niin lyön sitä naamaan. Ei vaan oikeesti, oon kuullu tuota samaa kysymystä viimeset kaks kuukautta joka kerta ku joku hyvänpäiväntuttu juttelee mun kanssa. Joka kerta oon vastannu että ei jännitä että en mää tätä oikein vielä itekkään tajua, mutta viimepäivinä se on läsähtäny päin kasvoja aika lujaa ja kyllä sitä jännittääki ihan kohtalaisen paljon. Se jännitys ei oo semmosta apuamitäjostapahtuuniintainäin -jännitystä vaan sellasta kivaa kutkuttelevaa tunnetta  mahanpohjassa että moikka vaan kaikki, asun kohta kaliforniassa!! Eli tervettä jännitystä joka on aina mukana ku matkustat ulkomaille etkä tiiä mikä siellä vastassa odottaa. Ja ei, mua ei pelota.

Nyt on kaikki valmiina, ihmiset hyvästelty ja kaikki pakattu. Kohta meen suihkun kautta nukkumaan (jos saan edes unta...) ja parin tunnin päästä ylös ja aamuyöllä kohti lentokenttää ja suuntana onki mikäpä muukaan ku New York! Ei enää kauaa niin suomi on takanapäin ja mä lähenen kilometri kilometriltä yhdysvaltoja, joka on nykyään mun koti. Enää hetki ja oon yksin noin 9 000 kilometrin päässä niista samoista maisemista, ihmisistä ja pikku piireistä, joista haluan mahdollisimman kauas.  Tää hetki ja tunne on ihan sanoinkuvaamaton, ei tätä voi selittää jos tätä ei itse koe! Lyhyesti; aivan kreisihullua mutta aivan parasta. Vaikka tää on vaatinu paljon eikä oo ollu helppoa, niin tällähetkellä oon varmaan onnellisempi ku ikinä ennen oon ollu! Seuraavan kerran kuulette musta rapakon toiselta puolelta. Se on menoa nyt.
Nyt jos joskus, toivottakaa mulle onnea!!

New York City & California, I am ready for you!

IMG_8106
rakkaat tuli vielä sanomaan viimeset heipat
nimetön 
ps: instagramista nimim. @juliaksi voi seurailla mun meininkiä new yorkin vilinässä koska tänne en pääse päivittelemään muutamaan päivään! 


67 kommenttia:

  1. Ihana teksti! Onnea matkaan ja pidä hauskaa! :)

    VastaaPoista
  2. ääää hyvää matkaa ja mahtavaa vuotta! :)

    VastaaPoista
  3. Toivottavasti saisit nukuttua ees jonkin aikaa! c: Ja oikein ihanaa matkaa, koita nauttia myös niistä lentokone hetkistä! Mutta siis joo, oli mulla muutakin asiaa, voitko linkata sun Instagramin, koska itse en sitä omista (puhelimeni on kivikaudelta) ja en meinaa mistään löytää. Kun voisin seurailla sua tälleen muuten vaan :D

    http://travellingwithninni.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon, yritän nauttia jokasesta sekunnista! :) ja tässä mun instagram: http://www.5thvillage.me/u/juliaksi/

      Poista
  4. Onnea matkaan Julia! :)
    Tästä vuodesta tulee varmasti mahtava!

    VastaaPoista
  5. Ääää oon jo sanonu tän mutta hirveesti tsemppiä sulle ja sää pärjäät aivan varmasti♥:)!

    VastaaPoista
  6. hyvää reissuu,oot tosi rohkee ku lähet yksin about maailman toiselle puolelle! :) ja ois kiva jos laittasit joskus jotai videota sieltä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon! ja oon itekki aatellu et voisin jotain vlogia laittaa :)

      Poista
  7. huippua reissua ja onnee matkaan! :) itekki oon haaveillu tämmösestä niin kauan, huippu että ees joku pääsee toteuttaan tämmöstä! muistahan postailla usein ja kertoo kuulumisia! :)

    VastaaPoista
  8. sinä jos joku pärjäät!!!! hitto, ja sinä jos joku oot tän ansainnu ♥ koita välillä muistaa mua ja meitäki, sulla tulee rakas tulee iha huippu vuosi.. lisää itkua ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin tulee ja en teitä unohda!! <3 oot rakas, pusuja!

      Poista
  9. näin sut sulatossa ennen brädiä mut aattelin etten tuu vielä moikkaa että moikkaan illemmalla jos nään, mut sit et tullu enää vastaan ja nyt harmittaa mut haluun toivottaa hyvää matkaa ja sanoo että oon kyllä kateellinen ja tsemppiä matkaan ja aaa kaikkea ja muista pitää hauskaa !!;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi harmi!! mutta kiva ku tulit näin toivottaan kivaa vuotta! :)

      Poista
  10. Tsemppiä sulle! Ja tulee varmasti ihan ikimuistoine matka :)!!

    VastaaPoista
  11. Hyvää matkaa nauti lennoista,kentistä sekä nykistä ja muitten vaihtareiden seurasta:)

    VastaaPoista
  12. ihanaa matkaa, oon ihan sairaan kateellinen!! :)

    VastaaPoista
  13. Hyviä lentoja!!! Ne menee ihan sikanopeeta vaikka ei uskois :DD aatella et kohta meiän kaheb välissä on melkei kokonaine päivä! :o

    VastaaPoista
  14. ihanaa matkaa, toivottavasti pidät tosi mahtavan vuoden! (:

    VastaaPoista
  15. Ihanaa matkaa Julia! En malta oottaa sun postauksia sieltä. Tsemppiä kaikkeen!

    VastaaPoista
  16. onnee ihan mahottomasti!:) toivottavasti sulle tulee oleen ihan mahtava vaihtovuosi!! itellä vielä vuosi ootteluu edessä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitoksia! ja koita jaksaa ootella meinaan on se sen arvosta varmasti :)

      Poista
  17. Hyvää matkaa & toivottavasti saat upeen ja ikimuistosen vaihtovuoden!:)

    VastaaPoista
  18. äää oon just nyt maailman kateellisin ihminen, munkin varmaan suurin haave ois päästä vaihtoon nimenomaa usaan californiaan ja nyt suurinpiirtei vapisen täälä kateudesta:DD Kuiteski ihanaa matkaa sulle ja kaikkee hyvää, oon täs lueskellu läpi kaikkii sun postauksii näihi vaihtoasioihi liittye ja voin sanoo että todellaki ansaitset tän (-: ja postaile paaaljon sieltä nii pääsen vapiseemaa lisää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha tuut niin vapisemaan lisää! ;) kiitos paljon!

      Poista
  19. apua hiih oon tosi ilonen sun puolesta! :)) ihan mahtavaa ku oot saanu tollasen tilaisuuden! pidä hirrrmu hauska vuosi <3

    VastaaPoista
  20. hyvää matkaa ! nauti iha kympillä ja piä ittestäs huoli (: <3

    VastaaPoista
  21. oi että onnee ja hyvää matkaa !!! :) nauti vuodestas täysin siemauksin, niist huonoistaki hetkistä:) ite toivon niin kovin et oon vuoden pääst samas tilantees !!

    VastaaPoista
  22. Tsemppiä!:) tuun ite kohta parin päivän päästä perässä Nykiin!;)

    VastaaPoista
  23. ihanasti kirjotettu! onnee matkaan ja ikimuistosta vuotta sulle! :)

    VastaaPoista
  24. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  25. En malta odottaa sun postauksii sieltä!! Onnea matkaan ja vietä ihana ja ikimuistoinen vuos siellä:)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. määkää en malta oottaa että pääsen sinne!! kiitos! :)

      Poista
  26. onnea matkaan tosipaljon!! :)

    VastaaPoista
  27. Ihanaa että pääset toteuttaa sun unelmaa!! Paljo sulla tuli tää matka maksamaan yhteensä? Vitsi oon innoissani ku löysin tän sun blogin ja oot just lähteny Jenkkeihin :) Pidä hauskaa ja nauti niin paljo ku vaa voit! (:

    VastaaPoista
  28. muistan ku löysin sun blogin joskus aikoja sitte ja sillon sai lukee miten ootat lähtöä, kerroit kuinka innoissas oot menossa californiaan ja muutenkin vaan kerroit kaikista vaihtarijutuista ja sun elämästä. sillon tuntu et sun lähtöön on tosi pitkä aika ja nyt se sit on koittanu! :) pidä iha huippuvuosi ja tosihyvää matkaa sulle! oon onnellinen sun puolesta, että sun mahtava vuosi käynnistyy nyt:)
    muista sit kirjotella sieltä jenkeistäki paljon, koska sun tekstiä on kiva lukea. sun kirjotuksista välittyy se fiilis, tätä lukiessa pystyin jollain tavalla hahmottamaa kuinka jännittävää se varmaan on et on lähössä yksin johonki tuntemattomaan. tsemppiä!

    VastaaPoista
  29. Piä hauskaa, ja piä ikimuistone vuosi siel!
    + muista tuua se hamppari ;)
    -Sonja ja Iines

    VastaaPoista
  30. onnee matkaan :)
    tykkään sun blogista tosi paljon!

    VastaaPoista
  31. luin tän postauksen aamulla ja mulla tuli kymiä väreitä! jotenki pystyin kuvittelemaan miten onnelline oot ku muutaman tunnin päästä istut lentokoneessa alottamassa vuotta mitä oot oottanu niiin pitkään(nyt sä kyllä taijat olla jo siellä xd). Suhtaudut tosi avoimesti tulevaan vuoteen ja uskon et sulle tulee aivan uskomaton ja huippu vuosi! Tsemppiä tulevalle vuodelle! ja nyt kun luet tän nii oot varmasti onnellisempi ku koskaa, koska oot NYCissä!!!!ja nyt se on totta, eikä tarvii oottaa enää päivääkää!! iha huippuu:D

    VastaaPoista
  32. onnee, onnee, onnee, onnee!!! Oon tosi tosi tosi ilonen sun puolestas ja toivotan sulle paljo ihania hetkiä siellä toisella puolen maailmaa!

    VastaaPoista
  33. onnee ja pidä hauskaa :)
    tuli ihan kylmiä väreitä ja itekki muistelin, että näinkö nopeesti se aika on menny ku talvella luin että olit kirjottanu että enää 3kk jäljellä ym. :)
    ja tällee btw mistä ne sun vihreet bikinit oli ostettu? :)

    VastaaPoista