sunnuntai 11. elokuuta 2013

PERFECT BIRTHDAY

Voi mikä päivä! Se alko pitkään nukkumisella (joka tässä tapauksessa täällä tarkottaa 9-10), söin aamupalaksi just paistettuja sämpylöitä ja vesimelonia mun siskon kanssa ja katottiin telkkaria, laittauduttiin ja hypättiin autoon. Nämä aiko "show me around" mutta ku pääsin autoon niin kuulin että lähetään montereyhin, carmeliin ja santa cruziin, eli viereisiin kaupunkeihin joihin ei oo kovin pitkä ajomatka.
IMG_8640m
Käytiin ensin kiertämässä downtownia ja rannikkoaIMG_8649mIMG_8651mIMG_8652m
sitten starbucksista hakemassa evästäIMG_8660m
ja shoppailemassa tottakai! Oon viimeaikoina muutenki shoppaillu enemmän ku laki sallii...IMG_8659m
IMG_8762m
Isi koputti mua olkapäälle ja sano et hei julia anna kamera mulle niin otan susta kuvan niin voit näyttää sun kavereille miten kaliforniassa ajellaan avoautoilla!IMG_8661m
Ja pitkälle hiekkarannalle jossa oli superisot aallot!IMG_8679mIMG_8677m
Seuraavaan kaupunkiin kauppakeskukseen shoppailemaan! Ollaan kyllä host äitin kans samaa mieltä siitä että kengät ja korut on jokatytön paras ystävä.IMG_8689mIMG_8695mIMG_8697mIMG_8698m
Siellä ei kauheen kauaa keretty olla ku piti lähtä ajamaan takas  Salinasiin mun synttäreitä varten! Meillä oli 10 minuuttia aikaa laittaa ittemme ihmisen näköseksi ja lähtä taas tien päälle. Mentiin pizza factoryyn ja voi mitä kaikkea mua siellä oottikaan! Monta jäsentä mun klubista, kennedy's family, piirin presidentti ja kaks pöydällistä nuoria mun koulusta, ilmapalloja, kakku, serpentiiniä, lahjoja! Menin muiden nuorten kans istumaan ja sain heti uusia ystäviä! Ne alko suunnittelemaan mulle have to do -listaa jonka aikoo toteuttaa. Muunmuassa ollaan menossa surffaamaan, rodeoon ja amerikkalaiseen futispeliin!
IMG_8725mIMG_8722mvieressä mun host äiti
Sen jälkeen multa kysyttiin että haluatko lähtä meiän mukaan istumaan iltaa yhelle meiän kaverille ja tottahan toki halusin. Pizzalla siinä oli noin seittemän poikaa ja yks tyttö ja musta ja Emilystä tuli samantien tosi hyvät ystävät! Se halus mut sen kyytiin ja musta on vieläki niin outoa että nää saa ajaa! Siks otinki siitä autosta ihan mielissään kuvan... Sain paljon päänaukomista siitä että haahaa suomessapa saa ajaa vasta 18-vuotiaana mutta oisittepa nähny niiden ilmeet ku pamautin että mepä saadaan ostaa alkoholia jo kaheksantoistavuotiaana ku nämä saa vasta 21v!!
IMG_8726mMentiin jollekki pojalle jonka nimeä en tietenkään muista, chillailtiin ulkona, kiivettiin aitojen yli mentiin tenniskentälle ja pojat pelas tennistä, istuttiin ulkona tulen ääressä, syötiin jätskiä ja pelattiin water bongia ja pöytätennistä! On tosi hassua (mutta ihanaa) että mulla on jo nyt täältä ystäviä! Vaiheltiin numeroita ja sovittiin paikka missä nähdään maanantaiaamuna koululla, ehkä en tuu olemaan sittenkään niin eksyksissä ku mulla on ystäviä jotka auttaa mua :) Meitä oli joku 15 ja jokanen oli tosi kiinnostunu suomesta! "onko suomi osavaltio amerikassa?" Niin.....
IMG_8729mIMG_8732mIMG_8733mIMG_8734mOon joka ilta ollu kauheen väsyny mutta en tuolta kovin aikasin halunnu lähtä nyt ku kerranki kavereita sain! Sinnittelin sinne yhteentoista asti ja pyysin Rossia (poika joka oli mua vastassa lentokentällä) lähtä viemään mua kotiin päin. Voitteko kuvitella, että se tuli avaamaan mulle oven ku menin autoon ja avas oven ku olin lähössä?!?! Oonko kertaakaan vielä maininnu että jenkit on ihania? Ja tässä mitä niistä paketeista avautu: 
IMG_8740mIhonhoitojuttuja, meikkejä, meikkipussi, kynsilakkaa, 100 dollarin lahjakortit macysiin ja henkkamaukalle! IMG_8758mtimanttikorvikset ja -kaulakoruIMG_8709m tarviiko sanoa mitään♥ Ehkä uskomattomin syntymäpäivä mitä mulla on ikinä ollu ja oon onnellinen että saan sen viettää juuri täällä! En ois kyllä voinu ees toivoa parempaa päivää.

27 kommenttia:

  1. Apua miten ihanalta synttäripäiväs kuulostaa! Oot kyl tosi onnekas kun sait heti kavereita :) onnee viel synttäreitten johdosta!!

    VastaaPoista
  2. ää oot niin onnekas :( elät mun unelmaa!

    VastaaPoista
  3. Voi että oon niin onnelline siun puolesta:) oot ansainnu tän kaiken sen jälkee mite teit hommia tän vuoden eteen:)! tää on ehottomast yks miu lemppari vaihtariblogi, ihanaa et postailet näi usein !! ja hyvää synttärii vaik vissiikii vähä myöhäs:D

    VastaaPoista
  4. ihana että sulla on siel kivaa, nauti täysillä !

    VastaaPoista
  5. Luoja miten hienot kengät <3 oon niin kateellinen.

    VastaaPoista
  6. sulla on aivan ihana blogi ja näitä postauksia on niin kiva lukee!!:)
    mullakin ehkä ens vuonna ois vaihto eessä

    VastaaPoista
  7. ooi! kuulostaa niin ihanalta! <3 ootan täälä aivan innoissaan sun postauksia! :)

    VastaaPoista
  8. kuulostaa niin huipulta! ja jotenki niin hellyttävä lukia, ku kutsut sun hostisää isiksi :3 niin sulosta ! :)

    VastaaPoista
  9. sanoin niiiiin monesti tän postauksen aikana yksin täällä että VAAAAAAAAAAU!!! hitto aivan ihanaa että ne järkkäs sulle noin ihanan päivän ♥

    VastaaPoista
  10. Tää sun blogi on kyllä mahtava! Jotenki vaikka ite oon semmonen kotihiiri aina ollu, ihan fiiliksissä luen näitä sun vaihtaripäivityksiä... :D Ite en ois ikinä uskaltanu ton ikäsenä lähtä vaihtoon, joten suuri hatunnosto sulle! Toivottavasti jatkat kirjottelua ja kuvien postaamista jatkossakin. Tsemppiä ja mukavia hetkiä sinne jenkkeihin :)

    VastaaPoista
  11. Ihanaa et löysin tän sun blogin! Innostat varmasti monii vaihtoon lähtemisessä!:) tykkään siitä ku kirjotat pitkästi ja laitat monipuolisesti kuvia:D ootko sä siis vuoden siellä? Ja ootko yhessä vai useemmassa perheessä vuoden aikana?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos! :) ja vuoden oon ja useassa perheessa!

      Poista
  12. OLIN SAANUT KOLME KOMMENTTIA mutta unissani painoin "julkaise" sijasta poista!! XD yhessa niissa oli ainaki kysymys joten kysy uudelleen, en tahalleen jattanyt julkaisematta!!

    VastaaPoista
  13. Ihana Julia!

    Oli pakko tulla kirjottaan positiivista palautetta! Oot tosi pirtee, ilonen, kaunis ja reipas nuoren naisen alku ja oonki seurannu sun blogia jo jonki aikaa. On tosi mukavaa nykysin lukee näitä sun vaihtaripostauksia, niistä kyl huokuu et tykkäät todella olla siellä. Sulla tapahtuu vaikka ja mitä mut osaat tosi selkeesti ja loogisesti kirjottaa, että kaikki me jotka emme sitä koekaan paikan päällä, voidaan sun tekstien välityksellä saada hyvä käsitys, mitä sie oot siellä kokenu. Ja se jos mikä on hieno taito! :)

    Sulla on tosi hyvälaatusia ja monipuolisia kuvia, joita tykkään tämmösenä visuaalisena ihmisenä kattella.

    Ois kyl mielenkiintosta kuulla, et mitä mieltä ne usalaiset siellä on ollu ku oot kertonu olevas Suomesta. Onko ne tienny jotain juttuja jo Suomesta ja mitä? Onko joku jopa käyny Suomessa? Vaihtarina vai muuten vaan? Ois kiva just lukea joku tämmönen postaus ja/tai sit ku oot siellä vähän pitemmän aikaa ollu, et missä vähän vertaisit Suomea ja Yhdysvaltoja. Joku semmonen, missä kerrot, mitkä jutut sulle tuli yllätyksenä tai mitkä asiat oli outoa tai kummallista jne. Tai jotain tämmöstä :D

    Mut tosiaan, ihana lukea sun juttuja ja sulla on yks ehottomasti mun lemppariblogeista, mitä tykkään rauhassa kattoa ja lukea (ja niitä on aika harvoja). Yleensä vaan kattelen blogeista kuvat ja siinä se, mut sun blogias luen ihan ajan kanssa.

    Mahtavaa vaihtarivuotta sulle ja tsemppiä sinne! Piä hauskaa ja ole avoimin mielin siellä! ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi mikä ihana kommentti! kiitos paljonpaljonpaljon! :)

      ja itseasiassa oon alkanu jo suunniteleen sellasta postausta, mutta aattelin että teen sen vasta ku eka koulupäivä on takana koska sieltäki varmasti löytyy vaikka mitä eroavaisuuksia, mutta niitä ylläreitä on tullu jo tähän mennessä aika paljon! luultavasti teen jo heti ensvkon alussa :)

      Poista
  14. wau vähänkö ihanaa :)
    onnee viel!

    http://saltsugarandstyle.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  15. Vooi miten kivoja kuvia, ihana tunnelma! :)

    xx
    Jozella
    http://jozellablog.blogspot.fi/

    VastaaPoista